ua
UA RU

Дорожньо-транспортні пригоди та як їх уникнути

94

Дорожньо-транспортні пригоди та як їх уникнути

У період з 2019 по 2020 рр. в м. Києві сталося 64795 ДТП, з-поміж яких 3611 – з постраждалими, у 200 аваріях загинули люди та 4154 особи залишились травмованими. Зокрема, з 30 листопада по 6 грудня 2020 р. чергові Патрульної поліція м. Києва зафіксували 747 ДТП, 45 з них – з потерпілими, травми отримали 50 людей, загинуло 3 людей. Відбулося 25 наїздів на пішоходів, з них 13 – на пішохідних переходах. У ДТП постраждало 2 мотоциклістів та велосипедист.

Згідно зі статистичними даними, протягом 2015 – 2019 рр. внаслідок дорожньо-транспортного травматизму (ДТТ) в м. Києві загинуло – 1134 особи, а за 9 міс 2020р. – 98. Темп зміни показника з 2015 до 2019 р. зменшився на 25,5%, а з 2018 по 2019 на 9%. За 9 міс. 2020 р. серед дітей було здійснено 137 ДТТ (207 відповідно за 2019 р).

Протягом 2015-2019 рр. серед дорослого населення було зафіксовано 171 випадок ДТТ, що пов’язаний з виробництвом та 9506 випадків ДТТ, що не пов’язані з виробництвом. У порівнянні з періодом 2015-2019 рр, кількість ДТТ серед дітей віком від 0 до 14 років зменшилася на 26,1, водночас кількість ДТТ серед дітей віком від 15 до 17 років з 2018 зросла на 26,4%. Поширеність ДТТ серед дітей у віці до 15 років у 3,5 рази перевищує ДТТ серед дітей 15-17 років.

У 2017 р рівень користування ременями безпеки в м. Києві становив – 37,9%, а у 2018 р. – 52,9%.

УВАГА! ПРАВИЛА ЗМІНЕНО (із листопада 2020 р.):

Для водіїв та пасажирів

Під час руху в населеному пункті та за його межами водій та пасажири таксі повинні бути пристебнутими. Це стосується й інструкторів з водіння. Це стосується переднього і заднього сидінь.

Пішоходи

У темний час доби і в умовах недостатньої видимості пішоходи повинні обов'язково використовувати світловідбиваючі елементи (стрічку, наклейку, жилет, одяг з такими елементами і т. п.). Це стосується пішоходів, які рухаються поблизу проїзної частини чи узбіччя.

Задля зменшення кількості ДТП та ДТТ КП «Центр організації дорожнього руху» ЦОДР встановив на дорогах Києва острівці безпеки, роздільні обмежувальні стовпчики на дорогах та перехрестях, лежачі поліцейські, додаткові світлофори на нерегульованих перехрестях, яскраві світлові світлофори (як на Саксаганського біля цирку), штучних «хлопчиків» на переходах.

Станом на 01.12.2020 КК «Київавтодор:

  • Влаштовано 10,6 км (2019), 9,2 км (станом на 01.12.2020) велодоріжок.
  • Встановлено 4522 (2019), 851 (2020р) освітлювальних опор.
  • Обладнано 13 (2019) 62 (2020) острівців безпеки.
  • Проведено 53 (2019) 536 (2020) пониження бортового каменю для осіб з обмеженими можливостями.
  • Встановлено 4335 м (2019), 8290 м (2020) направляючих пішохідних огороджень.

Причини проблеми травматизму серед дітей:

  • Дорожньо-транспортні травми та утоплення є головною причиною смертності серед дітей старше 9 років.
  • Травми в результаті дорожньо-транспортних пригод та утоплення складають майже половину всіх ненавмисних дитячих травм.
  • Десятки мільйонів дітей щорічно потребують медичного догляду у стаціонарних клініках у зв'язку з травмами.
  • Травми внаслідок дорожньо-транспортних пригод та падіння з висоти – головні причини дитячої інвалідності, пов'язаної з травмами.
  • 95% дитячих травм спостерігається у країнах з середнім та низьким доходом.

Причини виникнення дорожньо-транспортного травматизму:

  • перевищення швидкості водіями, що є основною причиною настання смерті;
  • неналежне облаштування пішохідних переходів (відсутність освітлення, розмітки тощо);
  • керування транспортними засобами у стані алкогольного сп’яніння;
  • недостатній контроль за дітьми по дорозі у школу та додому;
  • ігри на проїжджій частині вулиці;
  • незнання правил дорожнього руху (ПДР) та нехтування ними (однією з причин ДТП за участю дітей є погане знання дітьми правил поведінки учасників дорожнього руху);
  • діти-пасажири автомобілів опиняються в небезпеці, якщо вони не пристебнуті ременем безпеки або пристебнуті неправильно.

Профілактика дорожньо-транспортного травматизму:

  1. Використовуйте засоби захисту при транспортуванні дітей:
  • дитячі пасажирські крісла; (у разі аварії правильне використання дитячих авто крісел знижує смертність серед дітей молодшого віку на 70%, серед дітей віком 1-4 роки – на 54%);
  • додаткові подушки;
  • стандартні ремені безпеки для всіх пасажирів;
  • розміщення дітей на задніх сидіннях.
  1. Не перевищуйте швидкість.
  2. Якщо ви їздите на велосипеді або мотоциклі, то використовуйте захисні шоломи.
  3. Вивчайте з дітьми правила дорожнього руху та показувати на власному прикладі.
  4. Посилюйте нагляд та контроль за дітьми.

Інформаційні матеріали Повний перелік

Нормативні документи Повний перелік